top of page

Veel gestelde vragen

​

Inlogaccounts

Is het mogelijk met meerdere accounts te werken?

Het is op dit moment niet mogelijk met meerdere accounts te werken.

​

Abonnementen

Hoe verwerk ik korting voor bijvoorbeeld ouderen?

Als je in het menu kiest voor onderhoud ->instellingen kun je bij basisgegevens het standaardtarief voor je leden invullen.

Daarna kun je bij het blok "Kortingen en toeslagen" eventuele kortingen verwerken.  Er zijn alvast wat voorbeeldomschrijvingen ingevuld, maar deze kun je zelf aanpassen.

​

Facturatie

​

Hoe kan ik automatische incasso’s op betaald zetten?

Download hiervoor eerst een CAMT.053.STRICT-bestand bij je bank.

Lees dit bestand vervolgens in via facturatie -> bestand inlezen

 

Hoe zorg ik ervoor dat er een betaallink in de e-mail komt?

Kies hiervoor voor het sjabloontype "Factuur online betaling"

​

Er zit een fout factuur in mijn productierun, hoe kan ik dat aanpassen?

Een testrun kan je verwerpen en daarna een nieuwe run draaien. Een productierun kan niet meer verworpen worden. Maak in dit geval een creditfactuur aan en maak daarna een nieuwe factuur aan.

​

Ik heb op een verkeerd factuurnummer een handmatige overmaking ingeboekt. Hoe kan ik dat herstellen?

Zoek de relatie waarop het verkeerde bedrag is ingeboekt en ga naar het tabblad ‘Status en financieel’

Klik daar op het pennetje achter de juiste factuur.

Bij de factuur waar je het verkeerde bedrag hebt ingeboekt klik je in het vak 'Betalingen' op het kruisje achter de betaling.

De betaling wordt dan ongedaan gemaakt en de factuur zal weer open staan. De factuur gaat nu ook weer mee in een herinneringsrun.

Bij de factuur waar de betaling bij hoorde kan je in het vak 'Verwerking' het bedrag nu inboeken.

​

Hoe kan ik het factuurbedrag verhogen met incassokosten?

Hiervoor kun je per factuur het bedrag aanpassen.

​

Hoe worden de verwerkingskosten van Mollie verwerkt?

Het factuurbedrag voor de klant blijft hetzelfde. De kosten worden door Mollie ingehouden.

​

Kan ik een eenmalige machtiging aan een bepaald product toewijzen?

Machtigingen zijn niet gekoppeld aan een product. Wanneer je een eenmalige machtiging hebt ingevoerd wordt deze aan de eerstvolgende incasso toegewezen.

​

Mailingen

​

Soms zijn er binnen een gezin meerdere abonnementen. Kan ik voor dit gezin 1 nieuwsbrief sturen i.p.v. naar alle leden?

Je kunt de selectie voor de nieuwsbrief aanpassen door de relaties die graag een nieuwsbrief willen hebben een apart label te geven. Bijvoorbeeld ‘Hoofdleden” Bij de mailing kun je dan aangeven dat je alleen brieven wil verzenden naar de relaties met dat label.

​

​

​

Overig

​

Hoe kan ik  buitenlandse adressen in Korenter opvoeren?

Buitenlandse adressen kunnen handmatig opgevoerd worden in Korenter.  Selecteer bij soort adres de gewenste variant. Standaard staat deze geselecteerd op "adres Nederland" waarbij er meteen een postcodecheck wordt gedaan. Dit levert bij buitenlandse adressen een foutmelding op. Het automatische importproces is op dit moment door deze postcodecheck nog niet geschikt voor buitenlandse adressen. Verwijder daarom buitenlandse adressen uit het importbestand om foutmeldingen te voorkomen. 

​

Wat zijn labels?

Door het aanmaken van labels kun je je leden onderverdelen in groepen. 

Hiervoor maak je eerst een labeltype aan via Onderhoud->labeltypes. Daarna geef je bij de relatie aan dat deze bij dit label hoort. Open hiervoor de relatie en voeg daarna in het blok labels het label toe aan de relatie. 

Met labels kun je bijvoorbeeld aangeven wie er een nieuwsbrief wil ontvangen, wie uit welke regio komt, wie bij de senioren of jeugd hoort en wie er bij welk team hoort.

In het relatiezoekscherm kun je ook zoeken op label en bij mailingen kun je ook mailen per label.

​

Toch nog een vraag? Stel deze dan via de feedback knop in Korenter. 

​

​

​

bottom of page